Communicatieve Vaardigheden

Steeds nadrukkelijker komt het kwaliteitsaspect van de dienstverlening in de dagelijkse beroepspraktijk van chauffeurs naar voren. Chauffeurs zijn het visitekaartje van het bedrijf en hebben direct contact met de klanten. Klantgericht communiceren is belangrijk voor het afwikkelen van vervoersopdrachten. Dit geldt ook voor de communicatie tussen chauffeurs en hun leidinggevenden en collega’s.

Doel:

Deelnemers leren zich een representatieve houding aan te nemen naar klanten, leidinggevenden en collega’s. Daarnaast leren ze beter communiceren en in bepaalde situaties vanuit een juiste beroepshouding te handelen.

Inhoud:
Representativiteit en beroepshouding
Klantbenadering, commercieel gedrag, informatie en functie
Klachtenafhandeling
Correcte mondelinge en schriftelijke communicatie
Omgaan met stressvolle situaties

Examen:

Na afloop wordt geen examen afgenomen. Deelnemers krijgen een getuigschrift van Verkeersschool Keijbeck BV als bewijs van deelname.
Nascholingsuren: 7

Communicatieve Vaardigheden

-

Dagdelen: 2

Uren Code 95: 7

Soob: –