Praktijktrainingen

Van de 35 uur Nascholing in het kader van Code 95 moeten minimaal 7 uur praktijk zijn. Hiervoor zijn verschillende cursussen ontwikkeld.

De rijoptimalisatie- en rijvaardigheidscursussen kunnen ook gevolgd worden door middel van 1 gedeelte e-learning gecombineerd met 1 dagdeel praktijk.

null

Het nieuwe rijden

Vooral chauffeurs hebben met een juiste, getrainde rijstijl invloed op het brandstofverbruik. De rijstijl van Het Nieuwe Rijden (HNR) combineert brandstofbesparing (10 tot 15%) en veiligheid op optimale wijze.Lees meer »
null

Rijoptimalisatie

Chauffeurs met groot materieel werken onder steeds grotere druk en wisselende omstandigheden. Het intensieve verkeer vereist een defensieve rijstijl. Centraal in Schadepreventie I staat defensief rijgedrag, veiligheid, manoeuvreren en spiegelen.Lees meer »
null

Manoeuvreren

De meeste schades worden veroorzaakt bij het manoeuvreren. Deze training is geheel gericht op het optimaliseren van de rijstijl bij het manoeuvreren en daarmee het verkleinen van schades en het vergroten van de veiligheid.Lees meer »
null

Lange en Zware Voertuigen (LZV)

Volgens EU-richtlijnen staat het lidstaten vrij om langere voertuigcombinaties dan normaal toe te staan op hun wegennet. Om met deze voertuigen te mogen rijden, dient men in bezit te zijn van het certificaat Chauffeur Lange Zware Voertuigen (LZV).Lees meer »
null

Veilig rijden met de (tank)oplegger

Ieder jaar kantelen er ongeveer 100 vrachtauto’s. De hoofdoorzaak is een combinatie van te hoge snelheid in bochten en een verminderd contactgevoel van de chauffeur met de weg. De bewegende of hangende lading in een (tank)oplegger vergroot de kans op kantelen.Lees meer »
null

DAF Euro 6 Driver training

Het rendement van de moderne transportonderneming staat flink onder druk. Stijgende brandstofprijzen, scherpe vervoerstarieven, alsmaar strengere milieueisen: het wordt steeds lastiger om een gezond rendement uit uw wagenpark te halen.Lees meer »