Dit moet je weten over het nieuwe auto theorie-examen

Vanaf 1 november hanteert het CBR niet twee, maar drie onderdelen tijdens het theorie-examen. Naast gevaarherkenning en verkeersinzicht wordt het onderdeel ‘kennis’ toegevoegd in het examen. Voor alle 3 de onderdelen moet je een voldoende halen om te kunnen slagen voor het examen.

 

Voor de 3 onderdelen dien je de volgende scores te behalen

  • Gevaarherkenning: 25 vragen, waarvan minimaal 13 goed (>50%)
  • Verkeersregels (kennis): 12 vragen, waarvan minimaal 10 goed (>83%)
  • Verkeersregels (inzicht): 28 vragen, waarvan minimaal 25 goed (>89%)

 

Theorie niet gehaald? Bekijk hier onze theorie-cursussen.

 

Na afloop van het examen kun je gelijk zien of je geslaagd bent. Per onderdeel staat aangegeven wat je score is geweest. Nieuw in de uitslag is dat je niet meer kunt zien welke vragen fout zijn beantwoordt. Daarvoor in de plaats ontvang je per mail een uitslagkaart met nieuw opgezette onderdelen, zodat je kunt zien waar je de evt. de mist in bent gegaan.

 

  • Gevaarherkenning
  • Gebruik van de weg
  • Voorrang en voor laten gaan
  • Bijzondere wegen, weggedeelten, weggebruikers en manoeuvres
  • Veilig rijden met het voertuig en reageren in noodsituaties
  • Verkeerstekens en aanwijzingen
  • Verantwoorde verkeersdeelname en milieubewust rijden
  • Wetgeving
  • Voertuigkennis

Vanaf 1 november hanteert het CBR niet twee, maar drie onderdelen tijdens het theorie-examen. Naast gevaarherkenning en verkeersinzicht wordt het onderdeel ‘kennis’ toegevoegd in het examen. Voor alle 3 de onderdelen moet je een voldoende halen om te kunnen slagen voor het examen.

 

Voor de 3 onderdelen dien je de volgende scores te behalen

  • Gevaarherkenning: 25 vragen, waarvan minimaal 13 goed (>50%)
  • Verkeersregels (kennis): 12 vragen, waarvan minimaal 10 goed (>83%)
  • Verkeersregels (inzicht): 28 vragen, waarvan minimaal 25 goed (>89%)

 

Theorie niet gehaald? Bekijk hier onze theorie-cursussen.

 

Na afloop van het examen kun je gelijk zien of je geslaagd bent. Per onderdeel staat aangegeven wat je score is geweest. Nieuw in de uitslag is dat je niet meer kunt zien welke vragen fout zijn beantwoordt. Daarvoor in de plaats ontvang je per mail een uitslagkaart met nieuw opgezette onderdelen, zodat je kunt zien waar je de evt. de mist in bent gegaan.

 

  • Gevaarherkenning
  • Gebruik van de weg
  • Voorrang en voor laten gaan
  • Bijzondere wegen, weggedeelten, weggebruikers en manoeuvres
  • Veilig rijden met het voertuig en reageren in noodsituaties
  • Verkeerstekens en aanwijzingen
  • Verantwoorde verkeersdeelname en milieubewust rijden
  • Wetgeving
  • Voertuigkennis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *